Om ditt boende

Här kan du läsa om allt som rör din lägenhet, från information om hur du kan betala hyran via autogiro till hur värme och ventilation fungerar. Informationen finns också samlad i en pärm – Om din bostad – som delas ut till alla nyinflyttade hyresgäster.


Service som ingår

För dig som boende är det bra att veta vad som är ditt eget ansvar och vad vi tar hand om.

Läs mer här

Hyresinbetalning

Hyran betalas månadsvis i förskott. Fyra gånger per år får du hyresavier av John Mattson.

Gå hit

Ansökan om lägenhetsbyte

Du kan byta internt om du har ett förstahandskontrakt och har bott i lägenheten i minst ett år.

Gå hit

Hyra ut i andra hand

För att hyra ut din lägenhet i andra hand krävs godkänd anledning och skriftligt tillstånd från John Mattson.

Gå hit

Du och dina grannar

I lägenhetshus bor människor nära varandra och det är sällan helt tyst. Men hur gör man om någon stör?

Gå hit

TV, nät och telefoni

John Mattson har avtal med ComHem som levererar TV, internet och telefoni till de flesta av våra fastigheter.

Gå hit

Sophantering

Hos John Mattson har du olika enheter för att slänga matavfall, hushållssopor och grovsopor.

Gå hit

Värme och ventilation

Inomhustemperaturen regleras centralt och värmen styrs automatiskt av utomhustemperaturen.

Gå hit

Balkonginglasning

Under stamrenoveringen gör vi ett uppehåll i möjligheten att beställa inglasning.

Gå hit

Skydda dig mot brand

Om katastrofen inträffar är det viktigt att veta hur du ska agera.

Gå hit

När ska du ringa jouren

Journumret använder du vid akuta ärenden utanför kontorstid som inte kan vänta till nästkommande vardag.

Gå hit

Serviceanmälan

Gör en serviceanmälan om du upptäcker ett fel i lägenheten. Anmälan gör du på Mina sidor.

Till mina sidor

Tvättstugebokning

Du bokar tid till tvättstugan genom att använda Mina sidor.

Till mina sidor

Goda råd efter stamrenoveringen

När din lägenhet har blivit renoverad finns det några saker som kan vara bra att veta om.

Goda råd efter stamrenoveringen