Bakom kulisserna till John Mattsons kundtjänst

John Mattsons kundtjänst är med dig genom hela din boenderesa. Här bjuder våra kundvärdar på värdefulla tips för dig som behöver komma i kontakt med oss med frågor eller felanmälningar.

Boende
Tre kvinnor poserar framför en tegelvägg till en kontorsbyggnad.
Maria Issa, kundvärd, Maria Wirén, förvaltare, och Madeleine Karlsson, kundvärd är alla överens om att mångfalden bland både kunder och arbetsuppgifter är vad som gör jobbet i kundtjänst spännande.

Det är en stor bredd på de ärenden vi hanterar, och det är det som gör jobbet så roligt.

Medarbetarna på John Mattsons kundtjänst har koll på det mesta  som rör våra fastigheter. Det är  ett tätt sammansvetsat team med stor erfarenhet av att hålla många bollar i luften.
– Det är en stor bredd på de ärenden  vi hanterar, och det är det som gör  jobbet så roligt, säger Maria Issa,  en av John Mattsons kundvärdar.

Hon betonar att en persons hem är något både viktigt och personligt.
– När man får vara med längs hyresgästens hela boenderesa kan kontakten bli tät. En borttappad nyckel kan innebära en katastrof och då känns det väldigt bra att kunna hjälpa till.

Även om det kan gå i vågor är  jobbet på kundtjänst ofta intensivt.
– Trycket kan vara rätt hårt ibland,  konstaterar kundvärden Madeleine  Karlsson. Det kan handla om en störning som drabbar flera hyresgäster samtidigt. Då kan det komma in många felanmälningar innan vi hunnit ta reda på felets omfattning och gå ut med rätt information till rätt person.

Huvudkontoret i Larsberg får många besök under veckorna men den mesta kontakten med hyresgäster sköts via e-post och telefon. Maria Wirén, kundförvaltare med  ansvar för kundtjänst, ser fram  emot flera förbättringar i kommunikationen tack vare den snabba tekniska utvecklingen.

– Samtidigt som det är bra att kunna erbjuda fysiska möten passar det inte alla. Vi tittar därför på nya kommunikationskanaler som underlättar för både oss och hyresgästerna. En digital kundtjänst innebär en bredare tillgänglighet och gör att vi kan bli mer effektiva och kundanpassade.

 

4 tips till dig som behöver komma i kontakt med oss

1

Behöver du göra en felanmälan går det snabbast på Mina Sidor. Är du osäker på om felanmälan behövs? Läs i vår bostadsinfo vilken service som ingår i hyran, och vad du ansvarar för att göra själv.

2

Väntetiderna kan vara lite längre runt månadsskiften och på måndagsförmiddagar. Då kan det vara bättre att  kontakta oss på annat sätt än genom telefon eller besök. Här hittar du alla våra kontaktuppgifter.

3

Matnyttig information om ditt boende finns sorterat från A till Ö på vår webbplats under rubriken Hyresgäst. Där hittar du också blanketter för  autogiroanmälan och andrahandsuthyrning.

4

Titta även gärna på din digitala trapphustavla om du har en sådan. Där publicerar vi aktuell information om händelser som berör ditt hus. Vill du ha samma information i din inkorg? Registrera din e-post i vår tjänst På gång i husen.

Mer att läsa

Visa mer >

24 sätt att minska matsvinnet

Förra året samlades det in över 66 ton matavfall från våra hushåll. Har du koll på vad du lägger i den bruna påsen? Här hittar du tips på hur du kan bidra till att minska matsvinnet. > Läs mer

Dags att flytta?

Börjar det bli trångt där hemma? Eller är du bara sugen på en annan utsikt? Du som bor hos oss har möjlighet att byta till en helt nyrenoverad lägenhet. Hör av dig till oss och berätta vad du söker! > Läs mer

Efter era synpunkter – det här har vi gjort

I John Mattsons årliga hyresgästenkät har du som hyresgäst chansen att komma med förslag om din lägenheten, renhållning, utemiljö, trygghet och trivsel i ditt område. Här kan du läsa vilka av era förslag som blev till verklighet efter den senaste enkäten. > Läs mer

Hittade du den information du letade efter?

Tack för ditt svar!

Vi hjälper dig!

Kundtjänst

Hittade du information du sökte?