Bakom kulisserna till John Mattsons kundtjänst
John Mattsons kundtjänst är med dig genom hela din boenderesa. Här bjuder våra kundvärdar på värdefulla tips för dig som behöver komma i kontakt med oss med frågor eller felanmälningar.
28 januari, 2021 Boende
Det är en stor bredd på de ärenden vi hanterar, och det är det som gör jobbet så roligt.
Medarbetarna på John Mattsons kundtjänst har koll på det mesta som rör våra fastigheter. Det är ett tätt sammansvetsat team med stor erfarenhet av att hålla många bollar i luften.
– Det är en stor bredd på de ärenden vi hanterar, och det är det som gör jobbet så roligt, säger Maria Issa, en av John Mattsons kundvärdar.
Hon betonar att en persons hem är något både viktigt och personligt.
– När man får vara med längs hyresgästens hela boenderesa kan kontakten bli tät. En borttappad nyckel kan innebära en katastrof och då känns det väldigt bra att kunna hjälpa till.
Även om det kan gå i vågor är jobbet på kundtjänst ofta intensivt.
– Trycket kan vara rätt hårt ibland, konstaterar kundvärden Madeleine Karlsson. Det kan handla om en störning som drabbar flera hyresgäster samtidigt. Då kan det komma in många felanmälningar innan vi hunnit ta reda på felets omfattning och gå ut med rätt information till rätt person.
Huvudkontoret i Larsberg får många besök under veckorna men den mesta kontakten med hyresgäster sköts via e-post och telefon. Maria Wirén, kundförvaltare med ansvar för kundtjänst, ser fram emot flera förbättringar i kommunikationen tack vare den snabba tekniska utvecklingen.
– Samtidigt som det är bra att kunna erbjuda fysiska möten passar det inte alla. Vi tittar därför på nya kommunikationskanaler som underlättar för både oss och hyresgästerna. En digital kundtjänst innebär en bredare tillgänglighet och gör att vi kan bli mer effektiva och kundanpassade.

4 tips till dig som behöver komma i kontakt med oss
1
Behöver du göra en felanmälan går det snabbast på Mina Sidor. Är du osäker på om felanmälan behövs? Läs i vår bostadsinfo vilken service som ingår i hyran, och vad du ansvarar för att göra själv.
2
Väntetiderna kan vara lite längre runt månadsskiften och på måndagsförmiddagar. Då kan det vara bättre att kontakta oss på annat sätt än genom telefon eller besök. Här hittar du alla våra kontaktuppgifter.
3
Matnyttig information om ditt boende finns sorterat från A till Ö på vår webbplats under rubriken Hyresgäst. Där hittar du också blanketter för autogiroanmälan och andrahandsuthyrning.
4
Titta även gärna på din digitala trapphustavla om du har en sådan. Där publicerar vi aktuell information om händelser som berör ditt hus. Vill du ha samma information i din inkorg? Registrera din e-post i vår tjänst På gång i husen.