För dig som tidigare haft HEFAB som hyresvärd

 

Du hittar allt om ditt boende här på John Mattsons webbplats. Tills vidare har dock du som tidigare haft HEFAB som hyresvärd andra kontaktuppgifter och en egen ingång till Mina Sidor. Här nedan hittar du kontaktuppgifter, inloggningen till Mina Sidor och annan information som kan vara bra för dig att känna till.

Kontaktuppgifter

Besöks- och postadress
Lilla Bantorget 11
111 23 Stockholm

Telefon & jour

08-18 19 74

Telefontid kontor

Måndag – fredag 09.00-12.00

Felanmälan och jour nås dygnet runt

E-post

[email protected]

 

Mina Sidor

För dig som bor i ett hus som tidigare haft Hefab som hyresvärd

Logga in

Vilka hus har tidigare ägts av Hefab?

Bor du på någon av adresserna nedan så bor du i ett hus som tidigare har ägts av Hefab.

Alströmergatan 33
Bokbindarvägen 74
Bordsvägen 36-40
Brahegatan 45-49
Burspråkvägen 10-18
Burspråkvägen 11
Hammarby Allé 94-102
Katrinebergsbacken 35
Lilla Bantorget 11
Messeniusgatan 4
Midsommarvägen 11
Mikrofonvägen 28
Mikrofonvägen 30
Plåtslagarvägen 14-16
Sedelvägen 2
Sedelvägen 20-34
Sedelvägen 40
Sedelvägen 4-18
Sedelvägen 42-44
Sedelvägen 46
Skulptörvägen 24
Sockenvägen 40-42
Sparbanksvägen 30
Sparbanksvägen 31
Spinnrocksvägen 2-8
Stenkvistavägen 17
Stigtomtavägen 3-43
Stopvägen 78-82
Sulitelmavägen 17-21
Valutavägen 37
Valutavägen 88-92
Örnsbergsvägen 1

Felanmälan

Felanmälan görs via Mina Sidor. För att underlätta hantering av din serviceanmälan – uppge en tid som passar för tillträde alternativt när dörren kan ställas i serviceläge. Om vi inte får kontakt med dig på tre kontaktförsök avslutas felanmälan och du får lägga in en på nytt.

Du hittar inloggningssidan via den gröna knappen uppe till höger på den här webbplatsen. Observera att du som bor i ett hus som tidigare ägts av Hefab än så länge loggar in via en separat (blå) knapp.

 

Hyresinbetalningar

Du fortsätter att göra dina hyresinbetalningar som tidigare. Den enda skillnaden är att du kommer att se en ny logotyp på dina avier.

När ska hyran vara betald?

Hyran ska betalas i förskott varje månad. För att inte bli sen måste hyran alltid betalas den sista vardagen före den månad som hyran avser. Sen betalning av hyra kan leda till att hyresrätten förloras. Detta är viktigt att känna till för att göra rätt prioriteringar vid akuta ekonomiska situationer – betala alltid hyran i första hand.

Vi samarbetar med Ropo Capital för hantering av obetalda hyror. Om du inte betalar hyran i tid får du ett krav från Ropo Capital, inklusive en inkassoavgift på för närvarande 180 kr. Inkassokrav skickas fem vardagar efter hyrans förfallodag.

Vid sen betalning debiterar vi också dröjsmålsränta enligt lag, Riksbankens referensränta + 8,0 procentenheter.

E-faktura

För att förenkla din hyresbetalning och samtidigt spara på miljön är e-faktura ett bra alternativ.

Du ansöker om e-faktura hos din internetbank, genom att söka fram funktionen e-faktura och välja att lägga till ny betalningsmottagare/företag. Välj HEFAB Fastighets AB och fyll i din information. Även om ditt kontrakt är tecknat med annat bolag inom HEFAB-koncernen ansöker du om e-faktura genom att välja HEFAB Fastighets AB i din internetbank.

”Objektsnummer” är ditt lägenhetsnummer, de första sex siffrorna i format nn-nnnn, i ditt kontraktsnummer som finns angivet på hyresavin. Om det är någon annan i hushållet som betalar hyran än den som står på kontraktet, måste även kontraktinnehavarens personnummer fyllas i.

Hos de flesta internetbanker finns en funktion där kan välja att betala en viss e-fakturamottagare med automatik. Om du väljer att lägga till automatisk betalning av e-faktura från HEFAB så behöver du inte gå in och godkänna hyresavin för att den ska betalas och uppnår samma automatik som med autogiro. Fråga kundtjänsten i din bank om du inte hittar funktionen för automatisk betalning av e-faktura.

För dig som ska flytta in eller ut

Nycklar

Nycklar till lägenhet, port, tvättstuga och andra allmänna utrymmen hämtas på vårt förvaltningskontor den dag då inflyttning sker enligt kontraktet eller enligt överenskommelse med förvaltaren.

Vatten

Kallvatten ingår alltid i hyran. Varmvatten debiteras separat. Lämna aldrig en rinnande kran. Felanmäl en droppande kran för miljöns skull.

Hemförsäkring

Det är viktigt att du har en fullgod hemförsäkring under tiden du bor hos oss.

Utflyttning

Du måste lämna lägenheten senast klockan 12.00 dagen efter att hyresavtalet upphör att gälla. Om dagen infaller på en lördag, söndag eller annan helgdag, får du flytta ut senast klockan 12.00 första vardagen därefter.

Nycklar

Samtliga nycklar, inklusive kopior, inpasseringsbrickor och tvättcylindrar lämnas till vårt kontor på Lilla bantorget 11 den dag avflyttning sker enligt kontraktet, samt enligt överenskommelse med förvaltaren. Sker flytten under en helg överlämnas nycklarna påföljande vardag.

Garage- och parkeringsplats

I de flesta av våra områden finns det möjlighet att hyra garage- eller parkeringsplats. Vi förmedlar lediga bilplatser via garageplatsen.se. Där kan du se om det finns lediga platser i ditt område. Om du inte får fram något sökresultat på den adressen du söker på betyder det att det inte finns några lediga platser för tillfället.

Uppsägning av parkeringsplats
För att säga upp din bilplats behöver du kontakta förvaltningen på [email protected] eller via telefon på 08-18 19 74.

Felparkering
Om det står en annan bil på din parkeringsplats kontakta Aimo Park på 0771-96 90 06.

Inpasseringssystem

 

Boende

Vi har RCO’s inpasseringssystem installerat i några av våra fastigheter

Det innebär att all inpassering till fastigheten sker med kodbrickor, både i porten och till de allmänna utrymmen som finns fastigheten. Utpassering sker utan kodbricka. Inpassage med kodbricka fungerar dygnet runt i portar, barnvagnsrum och cykelrum.

Kodbrickan används också vid bokning av tvättstugetider och ger tillträde till tvättstugan under bokade tider

Vi delar ut två brickor till mindre lägenheter och fyra stycken till större lägenheter. Alla brickor har en siffra ingraverad, 1,2,3, o.s.v. Notera vem i familjen som har vilken bricka. Anmäl omedelbart borttappade brickor till oss så spärrar vi dem.

Fler kodbrickor kan köpas av oss.

Garageplatser

Om du även har en garageplats i något av våra garage med inpasseringssystem kommer behörighet till garaget att finnas på lägenhetens kodbricka nr 1 och 2.

Till dig som har hemtjänst

Hemtjänsten får inpasseringsbrickor av oss som går till portarna. För tillträde till övriga utrymmen och tvättstugebokning ska hyresgästens egna brickor användas.

Tvättstugebokning

 

Boka på plats

Tvättider bokas enkelt vid den bokningspanel som finns i varje hus i anslutning till tvättstugan. Lägg din kodbricka mot panelens nedre högra hörn och följ sedan anvisningarna.

Du kan också boka tvättid härifrån, via den länk som gäller för din adress:

Sedelvägen

Valutavägen

Sulitelmavägen

Midsommarvägen

Tollare

Mältplåten

Inloggningsuppgifter till tvättbokningen

Ditt användarnamn är ditt lägenhetsnummer (5 eller 6 siffror) som anges på formatet (nn-nnn, eller nn-nnnn). Det är numret som står på ditt kontrakt som avses, inte skatteverkets fyrsiffriga nummer som hänger ihop med adressen.

Ditt lösenord är sexsiffrigt eller sjusiffrigt och består av sista siffran i ditt portnummer och ditt lägenhetsnummer på formatet (pnn-nnnn), eller hela portnumret och ditt lägenhetsnummer (ppnn-nnnn).

Om du är nyinflyttad kanske föregående hyresgäst har ändrat lösenord, kontakta då kontoret så återställer vi det.

Boka via smartphone

Du kan även boka tvättid via din smartphone:

  1. Ladda ner appen ”Electrolux Vision MOBILE” från iTunes eller Google Play.
  2. Gå sedan med en dator in på länken ovan, och logga in med din inloggning.
  3. Klicka på länken längst ner på sidan ”Använd mobilen för att boka” så får du upp en QR-kod.
  4. Skanna den med din mobil via appen så får du in rätt inställningar i appen.

Hittade du den information du letade efter?

Tack för ditt svar!

Vi hjälper dig!

Hittade du information du sökte?

  • Ange din E-postadress om du vill att vi ska svara på ditt meddelande.