Här är Käppalas nya förvaltare

I januari började Tellis Papadopoulos hos John Mattson som förvaltare för våra nyaste bostadsområden i Käppala.

Boende, Press
Porträtt av Tellis Papadopoulos i kontorslandskap.
Tellis Papadopoulos är sedan januari 2019 förvaltare på John Mattson och ansvarar för våra områden i Käppala.

Sommaren 2018 förvärvade John Mattson två bostadsområden i Käppala på Lidingö. Sedan dess har vi arbetat med att lära känna vårt nya bestånd. Vi på John Mattson har höga ambitioner om ett långsiktigt ägande och långt gångna planer på att utveckla området. Därför har vi nu tagit nästa steg och utsett en dedikerad förvaltare med full fokus på Käppala.

I januari klev Tellis Papadopoulos in i rollen som Käppalas förvaltare. Tellis har tidigare arbetat som hjälpmedelskonsult. Efter sin förvaltarexamen kommer han nu närmast från Wåhlin Fastigheter i Solna.

– Det är både roligt och utmanande att vara John Mattsons första förvaltare för våra områden i Käppala. Vi har ett stort arbete framför oss med att fortsätta bygga upp en effektiv förvaltning och en bra dialog med våra hyresgäster i Käppala, inte minst under den renoveringsfas som väntar de kommande åren, säger Tellis.

Tellis bor med sin familj i Solna men är inte obekant med varken Lidingö eller John Mattson. Under sin förvaltarutbildning praktiserade han här i en termin, då i rollen som förvaltarassistent.

– Jag trivdes väldigt bra i det här gänget redan då och lärde mig massor. Med mina erfarenheter kan jag förhoppningsvis stärka förutsättningarna för alla som jobbar åt oss i Käppala att göra ett bra jobb.

Varmt välkommen önskar alla vi på John Mattson!

Mer att läsa

Visa mer >
En grupp av John Mattsons medarbetare klädda i varselvästar poserar med uppsträckta armar för en fotografering framför en byggarbetsplats.

Engagerat på jobbet hos John Mattson

John Mattsons medarbetare är ovanligt engagerade och målfokuserade på jobbet. Dessutom har personalen kul ihop. Det framgår i en medarbetarundersökning där bolaget placerade sig en bra bit över den genomsnittliga arbetsplatsen på flera viktiga områden. > Läs mer
John Mattsons medarbetare i arbetskläder lyssnar på en hyresgäst som pekar och förklarar i sin lägenhet.

Sanna – en av oss på John Mattson

De senaste åren har John Mattson stamrenoverat hundratals lägenheter. Vår projektkoordinator Sanna har knackat på till de flesta av dem för att informera om vad som komma skall. Här berättar hon om sitt jobb. > Läs mer