För dig som bor i Häggvik eller Tureberg

Från och med den 1 oktober 2021 är John Mattson din nya hyresvärd. Då är det oss du ska vända dig till för att göra felanmälan eller få svar på frågor om ditt boende. Här kan du läsa om hur det fungerar att bo hos oss.


Flyttar du in eller ut i oktober?

Du som ska hämta eller lämna nycklar i månadsskiftet september/oktober 2021 ska göra detta på Sollentunahems kontor på Malmvägen. Kontakta gärna Sollentunahems kundtjänst om du har frågor om din in- eller utflyttning.

Felanmälan

Våra bovärdar hjälper dig gärna om något går sönder eller inte fungerar. Vi vill passa på att informera dig om att du kan bli debiterad för åtgärder som du förväntas kunna göra själv eller för fel som du orsakat själv, till exempel om du försökt spola ner ett föremål som fastnat i toaletten. Felanmälan gör du på Mina Sidor.

Hyresinbetalningar

Från och med december 2021 betalar du din hyra till oss istället för till Sollentunahem. Din första hyresavi från oss får du hem i november. Vi aviserar därefter för tre månader i taget.

Du som idag betalar hyran med autogiro behöver inte göra om ditt autogiromedgivande. Du betalar till samma bankgiro som tidigare. Betalar du inte hyran med autogiro idag men vill börja göra det, så hittar du blankett för det här på vår webbplats.

Du som idag betalar hyran med e-faktura behöver betala avin som kommer med posten eftersom vi inte erbjuder e-faktura i dagsläget.

Mina Sidor – portalen för dina kundärenden

Vår kundportal heter Mina Sidor och nås från den gröna knappen uppe till höger här på vår webbplats. Det är på Mina Sidor som du registrerar felanmälningar. Här kan du också se dina hyresavier, hitta information om dina hyresavtal och söka garage- eller parkeringsplatser samt lediga förråd.

Någon gång under oktober kommer även tvättstugebokningen att aktiveras på Mina Sidor för dig som bor i Sollentuna. Fram till dess kan du fortsätta boka tvättid som du gör idag. Du kan logga in på Mina Sidor från och med den 1 oktober, och se dina första avier från och med december. Inloggningsuppgifter till Mina Sidor får du hem i ett brev.

Förmedling av lägenheter inom John Mattsons bestånd

Vill du bo större, mindre eller i ett annat område? Sedan 2014 är det Bostadsförmedlingen i Stockholm som sköter John Mattsons lägenhetsförmedling. De allra flesta lediga lägenheter har du alltså chans att få om du står i Bostadsförmedlingens kö. Ibland erbjuder vi lediga lägenheter till dig som redan bor hos oss. Dessa publiceras löpande på Mina Sidor, och förmedlas framför allt utifrån kötid och våra krav. Du hittar våra krav här på vår webbplats.  Hos oss är det din boendetid med förstahandskontrakt som räknas som kötid, och dina ködagar från Sollentunahem följer med när du blir hyresgäst hos oss.

Kontrollera dina kontaktuppgifter

Första gången du loggar in på Mina Sidor ber vi dig att kolla igenom dina kontaktuppgifter och uppdatera dem om de inte är aktuella eller om någon uppgift saknas. Vi rekommenderar också att du byter lösenord första gången du loggar in. Skulle du senare glömma bort det lösenord du själv valt så kan du beställa ett nytt lösenord på samma sida där du loggar in på Mina Sidor.

Kontakt och information

Har du generella frågor om ditt boende rekommenderar vi att du börjar med att titta i vår kunskapsbank för att få snabbast svar. Finns inte svaret du söker i där så kan du söka bland vanliga och aktuella frågor i vårt kundforum Frågor och Svar. Vill du ringa oss eller besöka vårt kontor så hittar du alla övriga kontaktuppgifter här.

Läs mer

Hittade du den information du letade efter?

Tack för ditt svar!

Vi hjälper dig!

Mejla oss!

Hittade du information du sökte?