Uppdaterad information inför kommande basuppgradering i Rotebro

8 juli, 2022

Hela Rotebro , ej Ytterbyvägen

Vi planerar fortfarande inför den kommande basuppgraderingen, det vill säga bland annat stambytet i Rotebro. Vad vi vet i dagsläget kommer produktionsstart tidigast att vara i slutet av 2022. Vi kommer att återkomma i oktober med uppdaterad information till dig. Det som påverkar startdatumet är den rådande omvärldssituationen och vår möjlighet att handla upp en långsiktig entreprenör.

När vi har ett startdatum att kommunicera kommer vi successivt att informera fastighet för fastighet i hela området när det är dags för produktionsstart av basuppgraderingen i aktuellt trapphus/radhus. Du som hyresgäst får informationen skriftligt med minst cirka 3 månaders framförhållning.

Information om ny hyra efter avslutad basuppgradering

Förhandlingen med hyresgästföreningen är i dagsläget i sitt slutskede.

Hur lång tid tar en basuppgradering och hur fungerar det praktiskt?

En basuppgradering (stambyte) tar cirka 8–10 veckor per lägenhet och beskedet vi har i dagsläget är att du som hyresgäst bor kvar under arbetets gång. Vid särskilda skäl kan evakuering komma att vara aktuellt för hyresgäster med behov. Under pågående basuppgradering tillhandahåller vi en eller flera daglokaler i ditt område för dig som upplever att det är påfrestande att vara hemma dagtid. Det är en lägenhet där du och dina grannar kan vila, laga mat, se på teve eller gå på toaletten. Vi tillhandahåller även en särskild daglokal för dig med husdjur. Det kommer även finnas tillgång till duschar och toaletter i området som är tillgängliga dygnet runt. Mer detaljerad information kommer du som hyresgäst att få cirka 2 månader innan basuppgraderingen i samband med hyresgästmöten.

Hyresgästmöten

Cirka 2 månader innan vi startar uppgraderingen i ditt trapphus bjuds du som hyresgäst in till ett hyresgästmöte där vi går igenom praktiska detaljer kring uppgraderingen. Innan vi påbörjar basuppgraderingen gör vi även en försyn av din lägenhet och går igenom vilka arbeten vi ska göra, vilka rum som behöver tömmas och om möbler behöver flyttas. Datum och ytterligare information gällande försynen kommuniceras i god tid innan så att du hinner förbereda dig.

Flytta innan basuppgraderingen påbörjar?

 

Är du intresserad av att flytta till annan lägenhet inom vårt bestånd* så är du välkommen att höra av dig till våra kundkoordinatorer Anette och Petronella.

Du som hyresgäst kan även gå in och läsa mer på www.johnmattson.se/renovering

Viktigt! Uppdatera dina kontaktuppgifter

Via www.johnmattson.se/mina-sidor/ uppdaterar du dina kontaktuppgifter på Mina Sidor. Det är viktigt att vi har rätt mejl och telefonnummer registrerat för att du som hyresgäst ska kunna ta emot löpande information om basuppgraderingen via mejl, sms och avisering i trapphus.

*vid internflyttar inom vårt bestånd gör vi prövning utifrån våra gällande inkomst och uthyrningskrav. Gäller endast hyresgäster med tillsvidarekontrakt.

Vi vill även passa på att önska dig en fin sommar!

John Mattson Fastighetsföretagen AB

Anette och Petronella

Kundkoordinatorer
[email protected]

 

Hittade du den information du letade efter?

Tack för ditt svar!

Vi hjälper dig!

Hittade du information du sökte?

  • Ange din E-postadress om du vill att vi ska svara på ditt meddelande.