9 av 10 i Sollentuna trivs i sina lägenheter

Lägenhetsunderhåll och utemiljön är viktigast att prioritera. Det tycker de flesta av er som bor i något av våra områden i Sollentuna. Läs fler svar ur vår hyresgästenkät här.

Boende, Kvadrat
Man klipper gräs utanför ett flerfamiljshus.
Förbättringar i utemiljön och avfallshantering är högt prioriterade områden bland våra hyresgäster i Sollentuna.

I maj blev vi ny hyresvärd för dig som bor i John Mattsons hus i Rotsunda och Rotebro. Ett par veckor senare skickade vi ut en enkät för att ta reda på hur du trivs i lägenheten och vilka förbättringar du helst vill se i din hemmiljö. Så här svarade ni!

En gemensam nämnare för majoriteten av er som bor i Sollentuna är kärleken till era bostadsområden.

En gemensam nämnare för majoriteten av er som bor i Sollentuna är kärleken till era bostadsområden.
Många av er har nämnt de goda förutsättningarna för familjeliv, närheten till kollektivtrafik och trygghetskänslan i området.
På frågan vad som är viktigast att förbättra angav nästan 50% underhållet av lägenheten. Vi arbetar redan med en plan för att uppgradera husen på ett hållbart sätt i dialog med Hyresgästföreningen och dig som bor hos oss.

Även förbättringar i utemiljön och avfallshantering är högt prioriterat. Under sommaren förstärktes skyltningen i och utanför miljörummen för att göra det enklare att sortera rätt. Vi vill göra avfallshanteringen ännu mer miljövänlig och ser över olika lösningar med till exempel sortering av matavfall.
Sedan John Mattson blev hyresvärd i Sollentuna har vår utemiljöorganisation ansat buskage, skött om gräsmattor och planterat blommor
runt husen. Många efterfrågar riktlinjer kring uteplatserna vid lägenheterna och vi har fångat upp önskemål om mötesplatser och lekytor i planeringen inför nästa års utesäsong.

Kort sagt återstår mycket arbete, men vi är glada över att ha bekantat oss med våra nya hyresgäster. Enkätresultaten är viktiga i vårt kommande
arbete med fastighetsförvaltning, områdesutveckling och kundnöjdhet.

92%

92% av er som bor hos oss har svarat att ni trivs väldigt bra i era lägenheter.
Men det betyder inte att vi kan luta oss tillbaka – vi vill ju självklart att betyget ska vara lika bra nästa år igen!

Mer att läsa

Visa mer >
Cirkeldiagram som visar 84,3% nöjda kunder.

Kundnöjdheten steg 2019

Årets hyresgästenkät visade på en hög allmän trivsel bland våra boende och att det blivit bättre att bo hos oss på flera sätt. Här kan du läsa om årets resultat och om hur vi genomför åtgärder utifrån hyresgästernas synpunkter. > Läs mer
Tre kvinnor poserar framför en tegelvägg till en kontorsbyggnad.

Bakom kulisserna till John Mattsons kundtjänst

John Mattsons kundtjänst är med dig genom hela din boenderesa. Här bjuder våra kundvärdar på värdefulla tips för dig som behöver komma i kontakt med oss med frågor eller felanmälningar. > Läs mer

Läs nya numret av vår kundtidning Kvadrat

Nya rutiner till följd av coronapandemin, resultaten från vår kundundersökning i Sollentuna och en påhälsning hemma hos Victoria som hittat sitt drömboende i Käppala på Lidingö. Allt detta och mycket mer i senaste numret av vår kundtidning Kvadrat. > Läs mer

Hittade du den information du letade efter?

Tack för ditt svar!

Vi hjälper dig!

Kundtjänst

Hittade du information du sökte?